Verzend -en retourbeleid
Verzenden
Algemeen
Alle goederen en diensten worden geleverd zoals ingegeven bij de bestelling.
Landen van levering
Ons aanbod staat voorlopig enkel open voor klanten die woonachtig zijn in de BENELUX, Frankrijk of Duitsland. De artikelen zijn bestemd voor zowel normaal particulier gebruik als voor bedrijven.
Termijn
PulseRide moet het product leveren binnen de 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
Behoudens uitzonderingen, die bij de bestelling vermeld zullen worden, wordt getracht de aangekochte producten binnen de 5 werkdagen na bestelling en betaling door ons te verzenden.
Wanneer de bestelling verzonden is zal u een verzendbevestiging ontvangen. Vind je deze niet meteen terug in jouw mailbox? Check dan zeker of hij niet bij de spam is beland.
Vervoersonderneming
PulseRide bepaalt welke vervoersonderneming de door de koper aangekochte goederen zal leveren.
In de meeste gevallen worden de bestelde producten binnen België de eerstvolgende werkdag na de verzending geleverd. Het kan altijd zijn dat een pakketje vertraging oploopt. PulseRide is hier helaas niet verantwoordelijk voor en hier hebben wij ook geen controle over.
Wanneer wij het pakketje verzenden en aanmelden, ontvang je een track & trace code via mail zodat je de status van je pakket kan opvolgen.
Beschadiging of verlies
Is je product beschadigd tijdens de verzending of ging het verloren? Het verzenden van goederen gebeurt op risico van PulseRide en wordt aldus door PulseRide opnieuw verzonden.
Onze aansprakelijkheid blijft bij leveringsproblemen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen en de verzendkosten hiervan.
Als je zelf een andere vervoerder hebt gekozen dan degene die PulseRide aanbiedt, moet je contact opnemen met je vervoerder om je schade te laten vergoeden.
Correcte gegevens
Bij het plaatsen van je bestelling dien je jouw eigen adres grondig na te kijken. Fouten in het opgegeven adres zijn immers voor rekening van jou als klant. Wanneer een bestelling bij ons terugkomt wegens het door jou als klant opgeven van een fout of onvolledig adres, wordt hiervoor automatisch een vergoeding van 6 euro aangerekend om het pakketje opnieuw op te sturen naar jouw juiste adres, dit ook bij de keuze om de bestelling niet opnieuw te laten verzenden maar terug te laten betalen.
Ook bij niet afhaling van jouw pakket op het postkantoor, dient door jou als klant een vergoeding van 6 euro betaald te worden voor het opnieuw versturen of annuleren van jouw pakket.
Verzendkosten
Verzendkosten worden per land waar de bestelling geplaatst werd aangerekend bij de bestelling.
Wij voorzien een gratis verzending bij aankopen vanaf 200 euro.
Retourneren
Retouradres
PulseRide
Eigen Haard 33
2200 HERENTALS
Herroepingsrecht
Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop? Geen probleem!
- Stuur ons een email via info@pulseride.be met vermelding van je bestelnummer en aangekochte items. Doe dit binnen de 14 dagen na de ontvangst van je product.
- Vanaf dit contact waarin je duidelijk maakt dat je beroep wil doen op het herroeppingsrecht dien je de volledige bestelling terug te zenden binnen de 14 dagen. Je kan hiervoor zelf een retourlabel aanmaken bij een transporteur.
- Ontvangen wij de retour buiten 14 dagen, kunnen wij deze niet accepteren en gaan wij niet over tot terugbetaling. Wij kunnen deze dan terug aan jou bezorgen (na betaling van verzendkosten).
Enkel artikelen die zich in de originele en onbeschadigde verpakking bevinden, samen met alle toebehoren en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.
Zullen in geen geval worden teruggenomen:
- gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen
- artikelen waarvan de verpakking (of een deel ervan) geopend werd
- artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt
- artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, nl. verzegelde goederen omwille van gezondheid of hygiënische redenen
De terugbetaling van het artikel zal gebeuren na ontvangst en nazicht van de artikelen door PulseRide. De retourkosten in het kader van het herroepingsrecht zijn voor rekening van de consument.
Foutieve bestelling geleverd
Komt het product dat je gekregen hebt niet overeen met wat je besteld hebt? Vraag PulseRide via info@pulseride.be om de foutieve levering terug te nemen.
Verzend je volledige bestelling terug aan PulseRide. Bij ontvangst en nazicht van de terugzending verzenden wij het juiste product op onze kosten en worden de kosten van de terugzending aan de consument terugbetaald. Dit laatste mits voorlegging betaling terugzendkosten.